RAK - julkort och Gäddor!

För det första - jag har fått en award! Tack Linda för den!
Det är alltid roligt att veta att folk kommer in och läser, kommenterar och dessutom uppskattar det jag gör! :-)




Så här ser den fina awarden ut :-)

Istället för att dela ut den vidare till andra bloggare, så ska jag äntligen starta min uppfinning - RAK-lådan. Jag har skurit en massa smålappar och skrivit namn på dem som jag sedan lagt i lådan. Det är namnen på människor i pysselvärlden som jag på ett eller annat sätt känner och som jag tycker mycket om.

Jag började stämpla 1995 och sedan dess har jag gjort en faslig massa kort. Många av dessa kort har jag i lådor ... och ja, varför ligger de där? De har tydligen inte varit för fula för att kastas och vad ska jag med dem till? En del kort är självklart extra speciella för mig, alltså jag vill spara dem som minne ... men de andra??? :-)

Så jag bestämde mig för att göra denna RAK-låda. Random Act of Kindness! Det betyder alltså att man skickar något till en person för att göra den glad, och i detta fallet betyder det också att du betyder något för mig! Det finns så många som har inspirerat mig, gjort mig glad på ett eller annat sätt, eller så uppskattar jag personen för att den är speciell, är sig själv och inte försöker att vara som alla andra inom pysselvärlden. (jag låter kanske som IDOL-juryn???) :-D

En hel del lappar är det, så det dröjer säkert länge innan lådan är tom och det kanske den aldrig blir, för hela tiden träffar man ju nya underbara människor.

Caroline har dragit det första namnet och jag ska skicka ett kort ... Observera nu, att korten är inga mästerverk, fniss. Det viktigaste med denna idé är att glädja och överraska!





Jag har börjat på årets julkort! Tänkte ta en smidig och enkel variant i år, men nu kan jag inte bestämma mig för
hur jag ska göra, alternativen är:



Kartong under bilden? man får fram den vita kärnan ifall man sandpapprar på det!


Stämplat klotter eller swirls under bilden?


Mönstrat papper under bilden?

Inga dekorationer vill ja ha, vad tycker ni???


Till sist, min goa 17 åring har tagit några gäddor i sommar! Den här dagen var
riktigt lyckad för honom. Det är sällan jag får ta kort på honom, men kors i taket
- här bad han om det själv. Det är väl det som är så UNIKT med den här bilden.
Nä, självklart är han också unik :-)





Ha det så bra alla och välkomna tillbaka och kika in :-)

PS: Glöm inte att fundera på min utmaning som jag har i bloggen:

http://rubberstamps.blogg.se/

Kram
/Stamparina




Kommentarer
Postat av: cina

Vilken otroligt kul idé !!! Ja varför ska korten ligga och damma när man kan glädja någon? Tror många kommer att uppskatta din vänlighet.



Jag röstar för alternativ 1 eller 3 på julkorten. Fina på olika vis :)



Snygg kille med maffiga fiskar :) Ska visa detta för M så kanske han vill fiska med er i sommar :D

kramar

Postat av: AnnikaS

Toppenidé med RAK lådan! Vet att du pratat om den tidigare.



Jag tycker inte du ska begränsa dig till korten, kör alla 3 varianterna och kanske ännu flera. Samma stil, men ändå olika är min melodi den här gången.



kram Annika

2008-09-05 @ 08:17:26
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Melin000

Jag tycker att du ska ta kartong under

2008-09-05 @ 15:23:33
URL: http://lasascrappasova.blogspot.com/
Postat av: Maria

Jag tycker det var finast med enfärgade bakgrunden på korten. :)



För övrigt kanske jag måste norpa idén med RAK-lådan... :D

2008-09-06 @ 08:44:22
URL: http://www.creamaria.com
Postat av: Louise (vbg)

Jag gillar kartongen under ;) Så mycket fisk din kille har fått. Men det är kul att fiska :)Härligt kort! Ses vi den 1 nov?? Jag har fått ledigt :)

2008-09-06 @ 14:28:36
URL: http://louisevbg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback