Pysseldag med dottern

Se, nu har jag kanske kommit ur min svacka? Jag har haft en mycket trevlig pysseldag med Caroline, och jag kunde verkligen njuta fullt ut. Jag hade ju varit så duktig och börjat rensa ur min garderob, sorterat stämplar mm. mm.
Projekt som jag har haft under en väldigt lång tid har kommit igång, äntligen!!!
Även projektet med att promenera och äta mer sunt har påbörjats. Jag känner mig tillfredställd, så kanske det har en bidragande orsak till min pyssel-lust!? :-)

Caroline var med idag och gjorde två färdiga kort. Det var också länge sedan det hände. Jag tror det också beror på min glädje idag. Hon maskerade helt själv ... alltså jag har inte gjort någonting på detta kort förutom att jag redan hade husmallen färdig sedan tidigare. Jag sparar ju alla mina mallar i VHS-fodral. Sparar en massa arbete.
Här är Carros kort:




Trollet är en av mina nyaste stämplar från Stämpelboden! Det är första gången jag tar fram den, så det var kul att prova den på flera olika kort. Här är det ännu vinter, men trollet blir så glad när han hittar de första vårblommarna ... som jag ångrar lite att jag inte chalkade, de syns ju knappt. Kanske kan dutta lite i efterhand kanske? :-)




... och så blir det sommar och violerna blommar för fullt. Jag är så dödstrött på vintern nu och längtar verkligen efter VÅR! Eftersom det dröjer till tö, så får man drömma sig bort i stämplar, färger och kort istället.




Jag kom på att det snart är "Alla hjärtans dag". Jag brukar alltid vara för sent ute, men i år har jag planerat att skicka ett par stycken sådana kort. Här är det första som redan har bestämt adress!!! Hemligt ännu så klart.




Trädet fick jag med här också ja. Det är från Stämpelgården. Jag har en viss förkärlek för solida stämplar /siluetter. Tycker det ofta blir så klatschigt tillsammans med en färglagd bakgrund. Undrar var cowboyens häst tog vägen, hmm?




TACK SNÄLLA goa Jaana för awarden!!! Det värmer i mitt hjärta ska du veta ... och att jag är värd den, trots att jag inte varit så flitig i bloggen den senaste tiden. TACK!!!

Jaanas blogg



Mina awarder till er kommer inom kort!!! :-)

***

Håller tummarna för Marcus med familj som ska bli föräldrar imorgon. Jag har följt hans blogg ganska länge nu, jag gillar det poetiska.

Marcus Birros blogg


Godnatt, imorgon är ännu en härlig pysseldag, sen jobbar jag hela helgen.
Och nästa vecka är det Sportlov här. Då börjar det igen, tjatet!!! :-DD
Fast jag är ju ganska tacksam att vara en så viktig varelse i mina barns värld.

Så kolla in hur jag kommer att ha det:

- MAMMA, MAMMA ...


/Stamparina


Kommentarer
Postat av: Maria

Precis sån är jag med. Måste ha allt färdigt runt omkring för att få den ro jag vill ha i pysslandet.

Lycka till med rensandet och pysslandet!

Kramaria!

Postat av: Anneli

Wow så mycket underbara kort du har fått ihop. Använder du ProMakers pennorna du har färglagt dom så snyggt..



Kramizar

2009-02-05 @ 14:17:27
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com
Postat av: Stamparina

Distresser och FluidChalks är det som jag använder mest till färgläggning :-)

Tusen tack

Kram

/Stamparina

2009-02-05 @ 14:28:20
URL: http://stamparina.blogg.se/
Postat av: Lisa - InkyWings

Kram vännen! Vad mycket skojsigt du pysslat med. Gillar dina kort! :-)

Själv har jag pysslat typ... NADA... och saknar det. Får nog bara sparka in mig i pysselhörnan och sätta igång... kommer liksom aldrig till skott.

2009-02-05 @ 16:39:21
URL: http://lisainkywings.blogg.se/
Postat av: annmari

Härliga kort. Du får ta på hörlurar så hör du inte ungarnas tjat :-)



kram am

2009-02-07 @ 22:47:57
URL: http://annmari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback