Hujambo!


Vill gärna dela med mig av ett recept. Ikväll ska jag laga till Afrikansk Fläskfilé, mums. Såsen är så god så man vill slicka tallriken efteråt. Så om du inte är vegetarian, bantar eller så, så prova gärna detta. (Du kan äta detta om du kör med GI, om du bara har sallad till, eller varför inte en bulgur också)




* 500 gram fläskfilé, ansas och bryns runt om.
* Skär flera snitt i filén och stoppa ner bananskivor, krydda med curry.
* Vispa ihop 2 msk mango chutney, 2 dl grädde, 1 dl vatten, 1 msk kalvfond och en 1 msk snabbredning.
* Lägg filén i en form.
* Häll såsen runt om och tillaga i ugn 200 grader, 20-30 minuter.
* Garnera med jordnötter.

Tillbehör: t.ex. Sallad och klyftpotatis

*

Hakuna matata!!!

*

Kram
/Stamparina


Kommentarer
Postat av: cina

Kortet är verkligen coolt! Kul att se något annat än gulligullkort :)

Fast bulgur är nog det äckligaste jag ätit ;)

Smaklig måltid och trevlig helg

kramar

Postat av: annmari

Låter smaskigt



kram am

2009-02-20 @ 15:49:30
URL: http://annmari.blogg.se/
Postat av: Jaana

Jag bara älskar detta kortet; bakgrunden är sååå härlig !

2009-02-22 @ 13:46:09
URL: http://annuenpysselblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback